Medobčinski inpektorat in redarstvo
Medobčinsko redarstvo skrbi za javno varnost in javni red na območju občin in je zato pristojno:
nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih, varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij, skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah, varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščine, vzdrževati javni red in mir.
Skladno z določbami Zakona o varstvu javnega reda in miru lahko občinski redar odloča o naslednjih kršitvah:
nedostojno vedenje, beračenje na javnem kraju, uporaba nevarnih predmetov, poškodovanje uradnega napisa, oznake ali odločbe, pisanje po objektih, vandalizem, nedovoljeno kampiranje, uporaba živali (z namenom povzročiti občutek strahu ali ogroženosti), neupoštevanje zakonitega ukrepa uradnih oseb.
Zakon o pravilih cestnega prometa v 15. členu določa pooblastila občinskih redarjev, ki obsegajo: varstvo okolja, odgovornost staršev, skrbnikov oz. rejnikov, izločitev vozila iz prometa, čas trajanja izločitve iz prometa, odstranitev nepravilno parkiranega in zapuščenega vozila, območje umirjenega prometa, območje za pešce, zaščitna čelada, prepoved uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanje vozila, vožnja z vozilom po cesti, vožnja z vozilom na prehodu za pešce, najvišje dovoljene hitrosti, najvišje dovoljene hitrosti posameznih vrst vozil, odpiranje vrat vozila, zapustitev vozila, označitev ustavljenih vozil, ustavitev in parkiranje, parkiranje na parkirnem mestu označenem za invalide, območje kratkotrajnega parkiranja, izjeme parkiranja na prostoru, kjer to ni dovoljeno, pogoji za opravljanje gospodarske vožnje, udeležba pešcev v cestnem prometu, označitev pešcev, varstvo otrok, prevoz oseb, jahač, gonič in vodič živali v prometu ter pogoji za udeležbo živali v cestnem prometu, pogoji za uporabo posebnih prevoznih sredstev v cestnem prometu, prometna signalizacija, svetlobni prometni znaki.
Zakon o cestah določa v 106. členu pooblastila in ukrepe občinskega redarstva za nadzor nad določbami tega zakona.
Pri opravljanju navedenih nalog redarji izrekajo globe in opozorila ter izvajajo pooblastila in ukrepe, ki so preneseni nanje z zakoni in občinskimi predpisi. Občinski redarji imajo med drugim naslednja pooblastila:
opozorilo, ustna odredba, ugotavljanje istovetnosti, varnostni pregled osebe, zaseg predmetov, zadržanje storilca prekrška in kaznivega dejanja, uporaba prisilnih sredstev (fizična sila, sredstva za vklepanje in vezanje ter plinskega razpršilca).
Robert BRKIĆ, telefon: 02 748 29 84 dežurni telefon: 031 777 311
Naloga medobčinske inšpekcije je nadzor nad izvajanjem državnih in občinskih predpisov, s katerimi občina ureja zadeve iz izvirne pristojnosti in zadeve iz prenesene pristojnosti z države na občino. Spremlja, analizira in podaja predloge za izboljšanje stanja na področjih, ki jih nadzira, ter preventivno deluje z objavami člankov, obvestil in opozoril v občinskih glasilih.
Medobčinska inšpekcija se vključuje tudi v različne akcije, ki so vezane na varovanje okolja.
Poudarek inšpekcijskega nadzora je predvsem na:
občinskih cestah, kanalizaciji, plakatiranju, zapuščenih vozilih, vključevanju v redni odvoz in ravnanju s komunalnimi odpadki, oskrbi s pitno vodo, odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda, urejanju pokopališč, pokopališki in pogrebni dejavnosti, ter drugih predpisov, ki pooblaščajo občinsko inšpekcijo za inšpekcijski nadzor.
Vloge, pritožbe, pobude
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo inšpektorji, kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, v skladu z zakonom, s katerim je urejen inšpekcijski nadzor.
Vloge in pritožbe je mogoče podati direktno na sedež Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju ali tudi na sedeže občin ustanoviteljic, pisno, po telefonu in po e-pošti.
Uradne ure za stranke so v petek od 8.00 do 12.00 ure.
Aleš Lešnik, telefon: 02 748 28 80